Az ülőgarnitúra huzat születése! Avagy, a Sofa Dress story!
Az ülőgarnitúra huzat születése! Avagy, a Sofa Dress story!
Hogyan született meg az ülőgarnitúra huzat és a Sofa Dress Kft.? Olvassátok el az én történetem!
Bizonyára többünkben megfogalmazódik a kérdés és az érzés, mikor anyává válik, hogyan alakíthatná úgy az életét, hogy a családjával több időt tölthessen. Aktív részese lehessen a gyerekei fejlődésének és ott lehessen velük minden fontos pillanatuknál. Számomra az anyává válás pillanata volt az, amikor minden átértékelődött.
2014-ben lettem várandós a kislányunkkal. Egy cégnél dolgoztam akkoriban, logisztikai területen, beszerzőként. Tudtam, hogy a kislányunk születését követően elsősorban anya szeretnék lenni. Nem szeretném másra bízni, amíg napi 8 órát robotolva hajtom a pénzt, miközben távol vagyok tőle és lemaradok a fontos pillanatokról. Éreztem, a szülést követően már nem akarok visszamenni a céghez.
A párom is támogatott abban, hogy saját lábamra álljak, vállalkozó legyek, ahogy ő is. Nyitott szemmel kerestem a lehetőséget, hogyan tudnám megvalósítani magamat, a munkát és az értékes családi időt. Kezdeti lépésként részmunkaidőben egy babahintákat forgalmazó céghez helyezkedtem el marketingesként, ami hasznos volt több szempontból is.
Hideg téli idő volt, mikor egy napon egy szakmai textilkiállításra látogattam el. A kiállítók egymás mellett mutatták be a termékeiket, próbálván egymásra licitálva versengve bemutatni, hogy az ő termékük előnyt élvez a konkurens cégekkel szemben. Ebben a versengő kínálatban láttam meg hirtelen a TERMÉKET, az ülőgarnitúra huzatot. Abban a pillanatban elájultam tőle. Családanyaként és háziasszonyként 2 kutyával és 1 gyerekkel a háztartásban, tudom mivel jár a kárpit végeláthatatlan tisztítása, a kutyaszőrök állandó porszívózása. Mennyire nehéz tisztán tartani egy kanapét, pláne, mivel a kárpit tisztítását legtöbb esetben nem is lehet házilag hatékonyan megoldani.
Éreztem abban a pillanatban, micsoda lehetőség van ebben a termékben. Hányan járnak ugyanebben a cipőben. Hány ember számára kínálhat könnyebb és olcsóbb megoldási lehetőséget az ülőgarnitúra huzat használata. (A nagymamám 50 éven át merte a levest a nagypapámnak ugyanazzal a merőkanállal. Lecserélhették volna, új merőkanálra, szebbre, de nem tették. Mennyi történetet „élhetett” végig az a kanál.) Hány ember ragaszkodik érzelmileg a régi bútoraihoz, ami már megviselt, de nem akarja lecserélni, nem csak a spórolás szempontja miatt, hanem mert érzelmi értéket képvisel az a tárgy.
Az ülőgarnitúra huzat termék az újdonság erejével hatott, melyet bárkinek mutatva tetszetős megoldást kínált végre egy olyan problémára, mely hiánycikk volt a piacon. Ennek kapcsán született meg a Sofa Dress. Elöszőr másodállásként, majd ahogyan nőtt az ülőgarnitúra huzatnépszerűsége és egyre több időt követelt a vállalkozás, később főállásként.
Egy internetes oldallal indult el a vállalkozás, és Facebookon reklámokkal, a látványra hangoltam a hangsúlyt. A kampány során egy videóban mutatjuk be, ahogy könnyedén és gyorsan felhúzható a huzat és ezzel újjávarázsoljuk a kanapét. Ezzel egyúttal számos problémát pillanatok alatt orvosolunk. Nyereményjátékok segítségével, az ülőgarnitúra huzatnak hamar híre ment, és hamar látszott is, hogy az emberek szeretik a terméket, újdonságként hat, és valódi problémára ad megoldást. Védi a bútort, meghosszabbítja az élettartamát, egyszerű tisztítani és nyilván rendkívül töredéke az ára egy kárpitosmunkához képest, ugyanakkor prémium minőséget nyújt. Sokan ragaszkodnak a régi bútoraikhoz, főleg az idősebb generáció köreiben.
Beinvesztáltunk az első raktárkészletbe, persze még jóval kevesebb színnel és típussal. Majd mindent visszaforgattunk, növeltük a készlet stabilitását. Így van lehetőség adni azt az élményt, hogy a megrendelt huzat másnapra meg tud érkezni.
Hol tart most a Sofa Dress KFt. és mit hozhat a jövő?
Ma már ez a vállalkozás el tudna tartani legalább két családot. Több családtagunk alkalmazottként dolgozik benne, illetve bizonyos feladatokra vannak alvállalkozói partnereink. Teljes sikerként éljük meg, nem a megélhetésről szól, hanem a továbbfejlesztésről. Jelenleg szerintük az első felívelés végén vagyunk, itt fog elválni, hogy tud -e megújulni a vállalkozás, illetve helyén kezelni az időközben beérkezett konkurenciát. Hogyan tud terjeszkedni a vállalkozás? Magyarországon minden bizonnyal piacvezető a kanapéhuzatok terén, hiszen mi kezdtük el. Ezt le lehet másolni külföldön is, illetve viszonteladók segítségét is igénybeveszik, ezek az új területek, amelyekre második szakaszként tekintek. A márka név is egyre ismertebb.
Mára elmondhatom, hogy megtaláltam és sikeresen kitapostam magamnak egy olyan utat, mely nem létezett, mely vállalkozás közel áll a szívemhez, megvalósítottam a lehetőséget, miközben a családommal tölthetem az értékes időt.
Ha Neked is szuper alternatívát jelenthet egy bútorhuzat, nézz szét Nálunk a lenti linkre kattintva:
TERMÉKEK
Nagyon köszönöm, hogy elolvastad! További szép napot!